Fotografování probíhalo za stejných světelných podmínek, fotoaparát s uzamknutou expozicí (ISO) i délkou uzávěrky za použití stativu.
Měření probíhalo ve více bodech pro co nejlepší porovnání.
Výbojky byly použity byly nové, nevysvícené, originální.
Výsledky měření D1S platí i pro D3S
Naměřené hodnoty jsou v:
LUXech (luxmetr měří, kolik světelného toku dopadá na určitou plochu na určitou vzdálenost)
LUMENech (kulový integrátor / fotometrický integrátor / integrační koule - je laboratorní měřicí přístroj, který slouží k měření celkového světelného toku svítidel ve všech směrech)
vysvětlení viz také článek ZDE
Kvalitní výbojky vyhrávají v místě přímo před světlometem, tvoří velmi jasný bod (tunel), ale dramaticky ztrácí při nasvětlování do stran.
V praxi to znamená o něco lépe nasvětlenou rovnou silnici přímo před vozidlem (u prémiových Osram Night Breaker o 18% oproti D1S G2 6000K)
Ohledně nasvícení cesty obecně je LED bezesporu účinnější - vyšší světelný tok a konzistentnější distribuce světla. U varianty LED 6000K (čistě bílá barva světla) je světlo pro lidské oko ostřejší a díky tomu na silnici lépe vynikají detaily.
Výhody výbojek
- o 20% jasnější nasvětlení vozovky v bodě přímo před vozidlem
- homologace
Nevýhody výbojek
- 2-3x nižší světelný tok oproti kvalitní LED
- nekonzistentní rozložení světla na vozovce
- méně nasvětlené strany vozovky a krajnice
- vysoká teplota (stovky stupňů) časem často způsobuje poškození / vypalování parabol (odrazových ploch)
- neefektivni při přeměně el. energie - většina jde do tepla, menší část se mění ve světlo
- v případě značkových výbojek vyšší pořizovací cena
- časem ztrácí na svítivosti, viz článek ZDE
- 100% světelného výkonu dosahují až po 'zahřátí', cca 15-30 sekund od zapnutí
Výhody LED
- 2-3x vyšší světelný tok oproti výbojkám
- konzistentní rozložení světla na vozovce
- více nasvětlené strany vozovky a krajnice
- nízká teplota (desítky stupňů), nezpůsobuje poškození / vypalování parabol (odrazových ploch)
- efektivni při přeměně el. energie - většina jde do světla, minimum se mění na teplo
- nižší pořizovací cena
- časem neztrácí na svítivosti, viz článek ZDE
- 100% světelného výkonu ihned po zapnutí
Nevýhody LED
- o 20% méně jasnější nasvětlení vozovky v bodě přímo před vozidlem
- bez homologace
Více detailů ohledně LED, parametry, fotografie z provozu, ceny, hodnocení, rezenze a další najdete ZDE






