Fotografování probíhalo za stejných světelných podmínek, fotoaparát s uzamknutou expozicí (ISO) i délkou uzávěrky.
Měření probíhalo ve více bodech pro co nejlepší porovnání.
Naměřené hodnoty jsou v:
luxech (luxmetr měří, kolik světelného toku dopadá na určitou plochu na určitou vzdálenost
lumenech (kulový integrátor / fotometrický integrátor / integrační koule je laboratorní měřicí přístroj, který slouží k měření světelného toku svítidel ve všech směrech)
vysvětlení viz také článek ZDE
Kvalitní výbojky vyhrávají v místě přímo před světlometem, tvoří velmi jasný bod (tunel), ale dramaticky ztrácí při nasvětlování do stran.
V praxi to znamená o něco lépe nasvětlenou rovnou silnici přímo před vozidlem (u prémiových Osram Night Breaker o 18% oproti D1S G2 6000K)
Ohledně nasvícení cesty obecně je LED bezesporu účinnější - vyšší světelný tok a konzistentnější distribuce světla. U varianty LED 6000K (čistě bílá barva světla) je světlo ostřejší a díky tomu na silnici lépe vynikají detaily.
Přímé porovnání výbojky a LED na poslední fotce