Fotografování probíhalo za stejných světelných podmínek, fotoaparát s uzamknutou expozicí (ISO) i dé...
Novinky
Mlžení světlometů
Za předpokladu, že jsou světla v pořádku a nepoškozená!
Po rozsvícení světlometů se vzduch uvnitř světla ohřívá. Rychlost a míra zahřátí je závislá na použitém zdroji světla (halogenová žárovka, xenonová výbojka, LED).
Ohřátý vzduch se rozpíná a aby nevznikl přetlak, mají světla ventilační otvory kterými může vzduch unikat ven a tím se srovnává tlak.
Po zhasnutí světla se ale vzduch uvnitř opět ochlazuje (spíná) a do světlometu je nasáván zpět vzduch z okolí.
A pokud je nasátý vzduch vlhký, může vlivem teplotních rozdílů uvnitř a vně světla docházet ke kondenzaci vodní páry na vnitřní straně krycího skla/plexi. To se pak projevuje jako zamlžení světel.
Nejedná se tedy o závadu, ale o fyzikální jev a s mírnou vzdušnou vlhkostí se při výrobě počítá.
"Orosení účinné plochy rozptylového skla musí zmizet po cca 5 - 10 minutách jízdy s dostatečným provzdušněním (jízda mimo město nebo na dálnici) a s aktivními tlumenými světly. Zbývající plochy mohou a smí být i po této době zamlžené. Doba odmlžení světlometů je závislá na okolní teplotě, rychlosti vozidla (při vyšší rychlosti se svítilny odmlžují lépe) a relativní vlhkosti vzduchu."
Pokud si nejsi jistý, jakou patici potřebuješ, zkus mrknout přes vyhledávače v odkazech níže.
Upozorňuji, že výsledek vyhledávání nemusí ve výjimečných případech odpovídat skutečnosti, jediná jistota je ověřit přímo na autě...
Adresa: Ivanovické náměstí 25, Brno - Tuřany, 62000 (1km za Makrem, parkování před...
Typy patic auto žárovek - rozdíly, rozměry, použití.. H1 Použití například ...