Porovnání xenonových výbojek a LED náhrad výbojek

Fotografování probíhalo za stejných světelných podmínek, fotoaparát s uzamknutou expozicí (ISO) i délkou uzávěrky za použití stativu.
Měření probíhalo ve více bodech pro co nejlepší porovnání. 
Výbojky byly použity byly nové, nevysvícené, originální.
Výsledky měření D1S platí i pro D3S

 

Naměřené hodnoty  jsou v:

LUXech (luxmetr měří, kolik světelného toku dopadá na určitou plochu na určitou vzdálenost)

LUMENech (kulový integrátor / fotometrický integrátor / integrační koule - je laboratorní měřicí přístroj, který slouží k měření celkového světelného toku svítidel ve všech směrech)

vysvětlení viz také článek ZDE

 

 

Kvalitní výbojky vyhrávají v místě přímo před světlometem, tvoří velmi jasný bod (tunel), ale dramaticky ztrácí při nasvětlování do stran.

V praxi to znamená o něco lépe nasvětlenou rovnou silnici přímo před vozidlem (u prémiových Osram Night Breaker o 18% oproti D1S G2 6000K)

Ohledně nasvícení cesty obecně je LED bezesporu účinnější - vyšší světelný tok a konzistentnější distribuce světla. U varianty LED 6000K (čistě bílá barva světla) je světlo pro lidské oko ostřejší a díky tomu na silnici lépe vynikají detaily. 

 

 
Výhody výbojek
o 20% jasnější nasvětlení vozovky v bodě přímo před vozidlem
- homologace
 
Nevýhody výbojek
- 2-3x nižší světelný tok oproti kvalitní LED
- nekonzistentní rozložení světla na vozovce
- méně nasvětlené strany vozovky a krajnice
- vysoká teplota (stovky stupňů) časem často způsobuje poškození / vypalování parabol (odrazových ploch)
- neefektivni při přeměně el. energie - většina jde do tepla, menší část se mění ve světlo
- v případě značkových výbojek vyšší pořizovací cena
- časem ztrácí na svítivosti, viz článek ZDE
- 100% světelného výkonu dosahují až po 'zahřátí', cca 15-30 sekund od zapnutí
 
 
Výhody LED
- 2-3x vyšší světelný tok oproti výbojkám
- konzistentní rozložení světla na vozovce
- více nasvětlené strany vozovky a krajnice
- nízká teplota (desítky stupňů), nezpůsobuje poškození / vypalování parabol (odrazových ploch)
- efektivni při přeměně el. energie - většina jde do světla, minimum se mění na teplo
- nižší pořizovací cena
- časem neztrácí na svítivosti, viz článek ZDE
- 100% světelného výkonu ihned po zapnutí
 
 
Nevýhody LED
o 20% méně jasnější nasvětlení vozovky v bodě přímo před vozidlem
- bez homologace
 
 
Více detailů ohledně LED, parametry, fotografie z provozu, ceny, hodnocení, rezenze a další najdete ZDE
 
 

 
 

Osram Xenarc

Osram Night Breaker 220 Xenarc

Aliexpress Sukioto

LED D1S G2 ledpodsviceni.cz 4300K

LED D1S G2 ledpodsviceni.cz 6000K_1

 

 

porovnani osram a LED

porovnani vybojek collage

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz. Ledpodsviceni.cz na Firmy.cz